Ball de les Gitanes petites

08736 Font-rubí

roserolivella75@gmail.com / judithbb80@hotmail.com

Roser Olivella Rovira / Judith Brull Ballester

El Ball de les Gitanes petites va néixer l’any 2015 de forma gairebé anecdòtica, que els mateixos balladors/es expliquen de la següent manera:

“Aleshores teníem entre 7 i 8 anys, i portàvem a la sang les ganes de ballar. Aquell any fèiem 2n a la nostra estimada escola  Font-rúbia  i entre gairebé tots  els companys de classe se’ns va ocórrer a l’hora del pati practicar el ball de les Gitanes. Un dels nostres components va elaborar amb un pal de cortina i unes quantes cintes el pal de gitanes i el va portar a l’escola, així va ser com vam començar a fer els primers saltirons. Ens vam fixar amb els grans, com i a on posaven les cames quan feien els passos i saltirons, i de seguida vam aprendre a fer desfer trenes. Més tard també es van anar afegint algunes altres companyes de l’escola una mica més grans, elles feien 3r aleshores, i el grup es va anar ampliant. Un dia, com que sempre ho explicàvem els nostres pares, ells van decidir proposar-ho a l’Ajuntament. Ens van donar suport a l’instant. Cada cop volíem aprendre i millorar el ball, així que vam demanar ajut a les gitanes grans, de seguida van venir ajudar l’Anna, la Iolanda i l’Eva, i cada any estan el nostre costat. Gràcies!!!”

El primer any va ser fantàstic, la novetat va agradar a molta gent del poble. Quina il·lusió!!! Com que l’any anterior havia agradat tant, el segon any van venir noves incorporacions. I aquest tercer any encara hem tingut alguna incorporació més. Aquest any hem après algunes coses noves, com ballar galerons i tocar les castanyoles.

Aquesta de moment,  és la nostra història, la que continuarem  i ampliarem cada any ballant per la nostra Festa Major”.

Actualment el grup està format per 18 infants d’entre 7 i 11 anys que desprenen una gran energia, alegria i il·lusió.

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 08-11-2018 14:23